Nonton Film Gratis Subtitle Indonesia

Nonton Film Gratis Subtitle Indonesia
BotamMovie

Pelajar Wanita 23 Tahun Buta Akibat Pakai Contact Lens


PELAJAR WANITA 23 TAHUN BUTA AKIBAT PAKAI ''CONTACT LENCES." | Seorang pelajar dari Taiwan yang bernama Lian Kao kehilangan penghilatan beliau kerana meyimpan contact lens beliau selama enam bulan tanpa membersihkannya.

Doktor berkata Lian terus menggunakan contact lens beliau walaupun dia masuk ke dalam kolam renang. Kornea mata beliau telah rosak dan itulah satu sebabnya penglihatan matanya hilang.

Menurut amaran yang dikeluarkan oleh doktor, kes itu satu contoh yang paling teruk daripada seorang anak muda di bawah tekanan yang tidak mengambil masa untuk menjalankan kebersihan asas pada contact lens mereka.

"Pemakaian contact lens adalah berisiko tinggi dengan mudah boleh terdedah kepada penyakit mata," pakar mata pakar Wu Jian-Liang memberitahu Dialy Mali. "Kekurangan oksigen boleh memusnahkan permukaan tisu epitelium, mewujudkan luka kecil ke dalam mata menakala bakteria mudah untuk terjangkit, dan menyebarkan ke seluruh mata dan menydiakan tempat pembiakan yang sempurna."

Contact lens mempunyai tarikh luputnya. Terdapat beberapa Contactlens yang boleh digunakan untuk beberapa bulan dan tahun tetapi Lian digunakan secara berlebihan dan itulah sebabnya id memberi kesan kepada penglihatan mata yang menyebabkan beliau buta.

Untuk mengelakkan jangkitan, contact lens mestilah dibersihkan dengan "cleaning solutions". Bersihkan tangan anda terlebih dahulu sbelum memegang contact lens anda. Keluarkannya apabila anda hendak tidur. Anda telah diberi amaran. Sila SHARE pada rakan-rakan anda!

0 Response to "Pelajar Wanita 23 Tahun Buta Akibat Pakai Contact Lens"

Posting Komentar